Sezon rozpoczął się fatalnie. Pierwsze zawody spinningowego cyklu Grand Prix Polski, drużyna Koła Grzodzkiego zakończyła na dalekim miejscu. Nie sprzyjał nam układ terminów, nie mogliśmy wyjechać na trening, a tuż przed zawodami organizator wbrew zwyczajowi zakazał wędkowania, które uniemożliwiło potrenowanie drużynom z bardziej odległych rejonów. Wiadomo – swoim trzeba troszkę pomóc, innym trochę utrudnić. Tak się dzieje zawsze, dla nas to ani żadna nowość, ani tym bardziej usprawiedliwienie.

W efekcie zamiast skutecznie przez dwa dni łowić okonie i szczupaki, my zupełnie tego nie chcąc, łowiliśmy piękne sandacze, które były objęte jeszcze okresem ochronnym. Do tego “plaga” morskich leszczy, które co prawda brały na wszystko wrzucone do wody, ale w zawodach się nie liczyły.

Jakby tego było mało, cały czas obserwowała nasze wyczyny publika, głośno komentując każdy rzut.

Zalew Sulejowski – (drugie zawody cyklu), to woda której nienawidzą zawodnicy. Bardzo przełowiony, pod ciągłą wędkarską presją. Raz da połowić, by przy innej okazji okazać się martwy. Wyniku nigdy nie mozna byc pewnym. Po treningach często wiadomo jeszcze mniej niz przed.

Nam wcześniejszy wyjazd dał jedną wskazówkę – nie ma co liczyć na okonia. Te ryby w czerwcu są tam niemal niemożliwe do złowienia. Postanowiliśmy skupić się na sandaczach i ewentualnie ratować szczupakiem.

To było dobre założenie, co jednoznacznie pokazały wyniki końcowe. Na sto kilkadziesiąt złowionych sandaczy i kilkadziesiąt szczupaków, zawodnikom udało się skusić jedynie 15 okoni !

W pierwszym dniu zmagań w zajęciu dobrego jedenastego miejsca pomógł nam ładny, ponad 80 cm szczupak. Drugiego dnia trafił się sandacz 66 cm.

Bez jakiś rewelacji, ale dało się powalczyć o dobre miejsca z konkurentami. Zawody zakończyliśmy na 17 miejscu, a w klasyfikacji rocznej awansowaliśmy o ponad dwadzieścia pozycji. Wróciliśmy więc do gry, jesteśmy obecnie w połowie stawki spinningowego cyklu GPX Polski. Przed nami jeszcze zawody na jeziorze Myśliborskim na początku września i Spinningowe Mistrzostwa Polski na jeziorze Orzysz w październiku.